MAXUS eDELIVER 5: een nieuwe generatie bestelwagens

  • Volledig elektrische bestelwagen gebaseerd op het nieuwe MILA platform
  • Tot 6,6 kubieke meter laadvolume en 1.125 kg laadvermogen*
  • 120 kW/163 pk elektrische aandrijving en 64 kWh hoogspanningsbatterij

Kontich, 2 December 2024. Met de MAXUS eDELIVER 5 luidt het merk - in België, Luxemburg en Duitsland verdeeld door Astara - een nieuw tijdperk in. De nieuwste elektrische bestelwagen werd dit jaar op de IAA Transportation in Hannover (17 tot 22 september 2024) voorgesteld, en de eerste exemplaren zijn ondertussen op weg naar de verdelers.

De eDELIVER 5 is het eerste model dat is gebaseerd op het MILA-platform. De modulaire, intelligente en lichtgewicht architectuur stelt nieuwe normen - zowel op het gebied van laadvolume en laadvermogen als op het gebied van comfort, connectiviteit, rijgedrag en energiezuinigheid.

De eDELIVER 5 is verkrijgbaar in één lengte en is erg veelzijdig: de compacte bestelwagen dicht de kloof tussen de kleine eDELIVER 3 en zijn twee grotere tegenhangers, de eDELIVER 7 en eDELIVER 9. De single cab biedt plaats aan maximaal drie personen en een crew cabine volgt later.

Als L1-model biedt de bestelwagen een laadvolume van 6,6 kubieke meter. Het maximale laadvermogen bedraagt 1.125 kilogram*. De eDELIVER 5 kan tot 1.500 kilogram (toegestane aanhangerlading geremd) aan de haak nemen - een topwaarde in deze voertuigklasse, die door veel vakmensen uit de meest uiteenlopende branches wordt gewaardeerd.

De laadruimte is ruim 2,65 meter lang en heeft een breedte van 1,25 meter tussen de wielkasten - een europallet past er dus gemakkelijk in. Een doorlaadluik maakt het ook mogelijk om langere materialen te vervoeren. Twee vleugeldeuren aan de achterkant die in een hoek van 180 graden openen en twee schuifdeuren aan de zijkant vereenvoudigen samen met de lage laaddrempel de toegang.

Krachtige elektrische aandrijving, krachtige batterij

Het hart van de eDELIVER 5 wordt gevormd door een 120 kW/163 pk sterke elektromotor die een koppel van 240 Nm ontwikkelt. De compacte eenheid neemt weinig motorruimte in beslag, wat tot uiting komt in een van de kortste overhangen aan de voorzijde in zijn klasse (650 millimeter).

Het verbruik bedraagt 21,0 kWh per 100 kilometer (WLTP gecombineerd). De aandrijving wordt gecombineerd met een lithium-ijzerfosfaatbatterij van 64 kWh: hiermee kan de elektrische bestelwagen tot 335 kilometer (WLTP gecombineerd) per lading afleggen, en zelfs tot 489 kilometer in stedelijk gebied. De daaropvolgende laadstop duurt slechts 42 minuten bij snellaadstations van 70 kW, terwijl de eigen wallbox 's nachts opladen met 11 kW mogelijk maakt.

De hoogspanningsbatterij heeft een zogenaamde CTP-structuur, waarbij de batterijcel direct in het batterijpakket is geïntegreerd. Hierdoor is de batterij ongeveer tien centimeter dunner dan conventionele batterijpakketten. Het standaard koel-/verwarmingssysteem op basis van vloeistof zorgt voor een optimale bedrijfstemperatuur. De MAXUS batterijgarantie biedt extra zekerheid gedurende acht jaar of 200.000 kilometer.

Opvallend design, genetwerkte cockpit

De designtaal van de “afgeronde rechthoek” geeft de bestelwagen niet alleen een strakke, professionele uitstraling, maar verbetert ook de efficiëntie en luchtweerstand.

Het interieur is voorzien van een digitaal instrumentenpaneel en een 12,3 inch touchscreen, dat fungeert als centraal bedieningselement voor onder andere het multimediasysteem en de smartphone die is geïntegreerd via Apple CarPlay of Android Auto. De veiligheid wordt gewaarborgd door een uitgebreid arsenaal aan geavanceerde assistentiesystemen.

Meer details over de uitrusting, en prijzen van de MAXUS eDELIVER 5:

PL_eD5_MY24_Be-NL_V01_20240924.pdf

PDF - 727 Kb

MAXUS eDELIVER 5

Energieverbruik: 21,0 kWh/100 km (gecombineerd); CO2-uitstoot (gecombineerd): 0 g/km.

MAXUS eDELIVER 3

Stroomverbruik: 23,6-22,9 kWh/100 km (gecombineerd); CO2-uitstoot (gecombineerd): 0 g/km.

MAXUS eDELIVER 7

Opgenomen vermogen: 28,2-26,9 kWh/100 km (gecombineerd); CO2-uitstoot (gecombineerd): 0 g/km.

MAXUS eDELIVER 9

Opgenomen vermogen: 38,4-32,1 kWh/100 km (gecombineerd); CO2-uitstoot (gecombineerd): 0 g/km.

 

Waarden volgens WLTP.

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Maxus Motors Belux

Over Maxus

Grootste autogroep van China

Sinds Maxus in 2019 de oversteek maakte naar Europa, is de van oorsprong Chinese bestelwagenbouwer uitgegroeid tot één van de grote uitdagers van de Europese automobielindustrie. Het merk behoort tot de groep SAIC Motor, dat met een marktaandeel van 24% de grootste autofabrikant in China is. Met meer dan 6 miljoen verkochte voertuigen in 2022 is SAIC Motor uitgegroeid tot de op zes na grootste autogroep ter wereld.

Ingevoerd door Astara WE

In België, Luxemburg en Duitsland wordt Maxus ingevoerd door astara Western Europe. Als specialist in elektrische bedrijfsvoertuigen richt het merk zich nadrukkelijk op de toekomst, in een snel veranderende wereld waarin steeds strengere uitstootnormen gelden.

Neem contact op met

Pierstraat 229 2550 Kontich Belgie

www.maxusmotors.be