MAXUS eTERRON 9: de eerste volledig elektrische pick-up met standaard 4X4

Kontich, 5 maart 2025 - Met de recente lancering van de volledig elektrische eTERRON 9 pick-up, biedt MAXUS een voertuig dat duurzaamheid, prestaties en functionaliteit op unieke wijze combineert. Met zijn 4X4-mogelijkheden onderscheidt de MAXUS eTERRON 9 zich als een echte game-changer, en is het de enige elektrische pick-up in België en Luxemburg is die deze functie standaard aanbiedt.
Intelligente rijmodi en geavanceerde technologie
De eTERRON 9 zorgt voor een naadloze rijervaring met meerdere rijmodi, waaronder Normaal, Eco en Sport voor op de weg en Slepen en Sneeuw voor off-roadomstandigheden. In de persoonlijke modus kunnen bestuurders de instellingen aan hun voorkeuren aanpassen. De hightech interface biedt realtime gegevens, zoals hellings-, rol-, kompas- en hoogtehoeken, terwijl het 'transparante chassis'-camerabeeldscherm een ongeëvenaard zicht biedt op obstakels onder het voertuig, waardoor offroad-navigatie gemakkelijker is dan ooit.
Compromisloze prestaties
Uitgerust met twee elektromotoren levert de MAXUS eTERRON 9 maar liefst 442 pk en 700 Nm koppel. De voorste motor genereert 170 pk en 250 Nm, terwijl de achterste motor 272 pk en 450 Nm levert, wat zorgt voor een uitzonderlijke krachtverdeling voor zowel on-road- als off-roadavonturen. Deze indrukwekkende aandrijflijn stuwt de eTERRON 9 in slechts 5,8 seconden van 0 naar 100 km/u en biedt een maximaal trekvermogen van 3,5 ton.
Batterij- en laadtechnologie
De 102,2 kWh batterij biedt een actieradius van 430 km (WLTP), waardoor hij zeer efficiënt is voor langeafstandsritten en veeleisende taken. Opladen gaat snel en gemakkelijk, van 20% tot 80% in slechts 42 minuten. De eTERRON 9 heeft een gemiddeld verbruik van 26,7 kWh/100 km, voor een optimaal energieverbruik zonder in te leveren op de prestaties.
Ontworpen voor ruw terrein
Met een lengte van 5,50 m, een breedte van 2,00 m en een hoogte van 1,86 m is de Maxus eTERRON 9 gebouwd voor ruw terrein in plaats van ondergrondse parkeergarages. De laadlengte van 1,56 m en breedte van 1,50 m bieden voldoende laadruimte, terwijl een elektrische bediening op de achterklep de laaddrempel 6 cm verlaagt voor gemakkelijke toegang.
De veelzijdigheid van de eTERRON 9 wordt nog vergroot door de V2L-functie (Vehicle-to-Load), die 220V voeding biedt via drie stopcontacten. Of men nu op locatie werkt, onderweg is of het buitenleven verkent, met deze functie kan elektrische apparatuur eenvoudig van stroom worden voorzien.
Een game-changer in elektrische mobiliteit
Naast zijn krachtige mogelijkheden is de MAXUS eTERRON 9 fiscaal vriendelijk, waardoor het een aantrekkelijke optie is voor bedrijven en particulieren die duurzaamheid willen combineren met praktisch nut. Zijn modulariteit en gebruiksvriendelijke functies maken hem nog aantrekkelijker en zetten een nieuwe standaard voor elektrische pick-ups op de markt.
De Maxus eTERRON 9 is niet zomaar een elektrische pick-up - het is een statement. Hij belichaamt kracht, duurzaamheid en geavanceerde technologie en bewijst dat elektrisch rijden niet ten koste hoeft te gaan van de prestaties.
Klik hier voor meer informatie of om een proefrit te boeken.
Belgische Prijslijst en Brochure
PL_MAXUS_eTERRON_9_MY24_BE-NL_V01_20241206.pdf
PDF 699 KB
Brochure_MAXUS_eTERRON9_MY24_BE-NL_20241220.pdf
PDF 6.5 MB
Image Credit: Patrice Maurein