Maxus lanceert dit jaar nog 2 nieuwe modellen
- Alcomotive werd ondertussen invoerder van het Chinese merk Maxus voor Benelux, Zwitserland, Nederland én Duitsland
- 1 model is nu al beschikbaar : EV80, Deliver 9 leverbaar vanaf augustus
- Aanzienlijk goedkoper dan de concurrentie én grotere actieradius
- Een bijkomende model (eDeliver3) wordt in september 2020 gelanceerd
In juni 2019 kondigde Alcomotive, een filiaal van de Belgische groep Alcopa, de start aan van de invoeractiviteiten van elektrische Maxus bedrijfsvoertuigen op de Belgische, Luxemburgse en Zwitserse markt. Maxus is een merk van de Chinese automobielgigant SAIC. Voor insiders is dit een bekende naam want ze commercialiseerden eerder al een busje van het Britse merk LDV. SAIC kocht het merk in 2010 en besloot om het meest populaire LDV-model om te dopen tot Maxus. Vandaag bouwt het merk een breed gamma voertuigen (SUV's, bestelwagens en pick-ups) met zowel thermische als elektrische motorisaties.
In een klimaat waarin de ontwikkeling van elektrische mobiliteit in Europa een hot topic is, heeft Alcomotive de kans gegrepen om ook in dit segment actief te zijn. Alcomotive richt zich vooral op de bedrijfsvoertuigenmarkt, waar het aanbod nog in de kinderschoenen staat. Met Maxus hebben wij de ambitie om bij te dragen aan de "vergroening" van bedrijfs- en gemeentelijke wagenparken aan een zeer scherp tarief, met inbegrip van 5 jaar garantie en 5 jaar pechverhelping, met bovendien 8 jaar garantie op de batterij.
Maxus EV80
Het eerste Maxus-model dat op onze markt wordt gecommercialiseerd is de EV80, deze bestelwagen werd ontworpen als concurrent voor de Renault Master ZE en VW e-Crafter. Vergeleken met zijn concurrenten, biedt de EV80 een groter rijbereik aan een prijs die tot 15% lager ligt.
De EV 80 biedt een maximaal laadvermogen van 950 kg en is verkrijgbaar met een lange wielbasis, een laag en middelhoog dak en als chassis-cabine. De elektromotor met permanente magneet levert 100 kW en 310 Nm en haalt zijn energie uit lithium-ion fosfaatbatterijen. Met een capaciteit van 56 kWh haalt de bestelwagen een maximaal rijbereik (afhankelijk van de uitvoering) van 192 km volgens de NEDC-normen. Aan een wisselstroom laadpunt van 6,6 kW kan je de Maxus op 8.30 uur opladen, via een snelle DC (gelijkstroom) snellader lukt dat in slechts 2 uur.
De Maxus EV80 is direct leverbaar en de prijzen starten bij € 49.900, exclusief BTW.
Maxus EV80 brochure NL
PDF - 1.9 Mb
Belangrijk nieuws :
De EV 80 is sinds Juli ook beschikbaar als Minibus. De ombouwing gebeurt in België. Hieronder vindt u meer info :
Maxus M1.pdf
PDF - 2.1 Mb
Maxus eDeliver3
Vanaf september 2020 wordt het Maxus-assortiment uitgebreid met de eDeliver3. Deze compacte bestelwagen is vergelijkbaar met de Renault Kangoo ZE of de Nissan e-NV200 en krijgt een elektromotor van 85 kW en 225 Nm. Het model zal beschikbaar zijn in twee wielbasislengtes en met twee batterijversies van 35 of 53 kWh, die een rijbereik van respectievelijk 226 of 342 km halen (volgens WLTP stadscyclus). Via een snellader zal de Maxus eDeliver3 in amper 45 minuten 80% van zijn autonomie kunnen bijladen. De tarieven zijn nog niet bepaald.
Brochure Maxus eDeliver 3 NL.pdf
PDF - 4.4 Mb
Maxus Deliver9
Het derde Maxus-model is de Deliver9 en meteen de grootste van de klas. Hij wordt in augustus verwacht en zal beschikbaar zijn in de L3H2 versie, met een nuttig laadvolume van 11 m3. Deze zal uitgerust zijn met een Euro 6.2 2.0 dieselmotor met 163 pk en een koppel van 375Nm. Laadvermogen tot 1270 kg, en leverbaar in 2 uitvoeringen in 3 standaardkleuren. Ral kleuren zijn optioneel verkrijgbaar. Meer info vindt u hieronder :
Brochure Maxus Deliver 9 NL.pdf
PDF - 4.0 Mb
Fotogalerij Deliver9
Fotogalerij
Foto's eDeliver3
Foto's Deliver9
Foto's EV80